valet mellan mona och mona

hallå.. nu har man ju följt uppdateringen på aftonbladet och andra nyhetssajter en längre tid, och med blick på nåt alldeles särskilt och för mig väldigt uppseendeväckande.
tillsättningen av socialdemokraternas nästa ledare.
och det blev ju, som väntat, mona sahlin.

det finns fan inte ens ord för det. så jääävla sjukt. men det har jag ju redan gjort klart för er, vad jag tycker om det alltså, i mitt tidigare inlägg. inga konstigheter eller förändringar där heller.

förutom att jag kanske trodde att mona skulle skärpa till sig litegrann när det gäller sina uttalanden iom hennes stora åtagande och viktiga post, men det har hon inte gjort. hon fortsätter att säga fel saker, hela tiden, om och om igen. hon säger till exempel att hon nu vill bli respekterad av svenska folket och sina partikamrater. det kanske hon skulle ha tänkt på tidigare, INNAN hon på sitt tjuvaktiga vis handlade för våra pengar, eller bröt mot lagen och anlitade svart arbetskraft.

ska en statsminister, vald i förtroende av svenska folket och sina partikamrater - behöva BE om respekt innan hon ens tillträdit sin post?
jag tycker att det tyder på att någonting är väldigt galet. helt jävla sjukt galet.

men men. jag tror såhär. mona är egentligen ett sistahandsval, som också är det enda valet. det finns liksom ingen annan kandidat. de populäraste kandidaterna som t ex thomas bodström eller margot wallström, har tackat nej till erbjudandet. det kan man ju också tycka om. men det kanske är så att ingen vill ta över eftersom att de sitter mitt i skiten just nu. de vet att de är i underläge och att det kommer behövas en jävla stor och karakteristisk personlighet för att styra upp det som sossarna ställt till med i sverige. (t ex att över en miljon svenskar sitter och tittar in i väggen om dagarna och tär på våran ekonomi, när de istället skulle kunna jobba (som inte finns, pga sossarna) och gynna våran välfärd.)

men nu ska vi inte sväva ut från sakfrågan här. mona är en sistahandskandidat som är vald i ren panik.

så är det nog. säg emot mig nån.....

nu har jag klagat nog på sossarna och mona - nu är det dags för lite hyllning. hyllning till fredrik reinfeldt! jag älskar honom! det finns många anledningar, men dom kan vi ta senare för nu ska jag åka å hämta johan....
puss o hej!

Kommentarer
Postat av: Me

Du är sötare än Mona


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback