den valda högern är inte rätt höger

jag är en sån som röstar ideologiskt. jag går inte på alla småfrågor, jag dömer inte ett parti för att de säger fel saker gällande en eller två frågor. jag tittar istället på höger-vänster skalan, och var står jag?

självklart är jag höger. jag är för ökad frihet, rörlighet på arbetsmarknaden, lägre skatter m.m..

och jag trodde moderaterna var bäst för mig. jag trodde verkligen på dem. de är fortfarande nog de bästa av de sju riksdagspartierna, men ändå... de duger inte..

det skulle behövas ett nytt, friskt parti in i riksdagen. som inte är så skarvade av t.ex. media och som går lite mer mot strömmen. som inte rättar sina program efter vad väljarna vill ha, utan har sina egna åsikter helt och hållet, och som inte böjer sig överhuvudtaget. som dessutom vågar stå utanför alla ordkrig (och andra krig, mailkrig till ex.)

ett nytt högerparti..... mmm... *drömmer*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback